ویدیو پروژکتور چیست؟

ویدیو پروژکتور دست دوم

ویدیو پروژکتور چیست؟

۹ بازديد

ویدئو پروژکتور استوک ارزان جزو کالاهایی هست که طرفداران زیادی دارد ، شما با قیمت خیلی پایین تر امکان تهیه ویدئو پروژکتور استوک را خواهید داشت تا از استفاده آن لذت ببرید . ویدئو پروژکتورهای کارکرده یا دست دوم که به آن استوک هم گفته میشود آن دسته ای از پروژکتورها هستند که مدتی استفاده شده اند، و بعد از وارد شدن سرویس کامل میشوند و در صورتی که نیاز باشد لامپ دستگاه تعویض میشود . شما در آوان پروژکتور این امکان را دارید که لامپ ویدئو پروژکتور استوک خودتون را با نو تعویض کنید تا دیگر نگرانی از بابت آن نداشته باشید . ویدئو پروژکتور استوک ارزان به دلیل قیمت پایین تر از حد نرمال دستگاه های نو نامگذاری میشوند و قیمت پایین این دستگاه ها بیانگر بی کیفیت بودن و یا مشکل داشتن این دستگاه ها نیست . بدیهی است که ویدئو پروژکتور استوک ارزان به نسبت مدل های نو خود مقداری از کیفیت پایین تری برخوردار هستند ولی در صورتی که دیتا پروژکتور خود را در محیطی که روشنایی بالایی ندارد استفاده کنید این اختلاف کیفیت ناچیز خواهد بود و به چشم نمی آید .

 

چگونه تلویزیون را به ویدئو پروژکتور وصل کنیم؟

LCD که مخفف عبارت “Liquid Crystal Display” است، یکی از دیگر از انواع ویدیو پروژکتور محسوب می‌شود. این دستگاه‌ها از همان فناوری صفحه نمایش کریستال مایع استفاده می‌کنند که در مانیتورها و تلویزیون‌ها نیز به کار می‌رود. ویدئو پروژکتور LCD با استفاده از چندین مرحله پیچیده، تصاویر را روی پرده نمایش می‌دهد. از معروفترین محصولات این نوع ویدئو پروژکتور می توان این پروژکتورها دارای سه پنل LCD هستند که با استفاده از سه رنگ اصلی (قرمز، آبی و سبز) تصاویر را تولید می‌کنند. هر سه رنگ به صورت هم‌زمان پیش‌بینی شده‌اند تا تصاویر کاملا رنگی، روی پرده دیده شوند.

معایب پروژکتورهای LCD

  1. ایجاد تصاویری با پیکسل‌های پر شده
  2. وزن زیاد و جا‌به‌جایی دشوار
  3. تولید پیکسل‌های مرده با افزایش عمر مصرفی

ویدیو پروژکتور LED

این پروژکتورها از لامپ‌های LED برای تولید نور استفاده می‌کنند. چراغ‌های LED برای تولید نور، از فرایندی به نام الکترولومینسانس استفاده می‌کنند. در لامپ منبع، الکتریسیته از مواد نیمه هادی که لامپ‌ها  از آن تشکیل شده‌اند می‌گذرد و این موضوع باعث می‌شود تا انواع خاصی از انرژی، از آن‌ها عبور کند.

ویدئو پروژکتور چیست و چگونه کار میکند؟

یکی دیگر از انواع ویدیو پروژکتور مدل LCos است که مخفف “Liquid Crystal on Silicon” محسوب می‌شود. این مدل را می‌توان ترکیبی از مدل‌های LCD و DLP دانست؛ زیرا برای تولید تصویر به صورت هم‌زمان از پنل‌های LCD و آینه‌ها استفاده می‌کند. پروژکتورهای LCoS از سه تراشه LCOS برای تعدیل نور در کانال‌های قرمز، سبز و آبی استفاده می‌کنند.

خرید ویدیو پروژکتور استوک

بنابراین وقتی صحبت از تفاوت میان ویدئو پروژکتور استوک (دست دوم) با نو می شود و اینکه کدام یک به صرفه تر است، به این نکته خیلی باید دقت کرد که اولا برند دستگاهی که می خرید و دوما مدل دستگاه و در نهایت مشخصات فنی دستگاه چیست. ویدئو پروژکتور دست دوم، باید بر اساس ویژگی ها و مشخصاتی که دارد خریداری شود. به طور مثال در بعضی از مدل ها، دستگاه ویدئو پروژکتور رده پایین تر اما با برند معروف و خوش سابقه نسبت به دستگاه ویدئو پروژکتور نو، از کیفیت بالاتر و مناسب تر برخوردار می باشد که در این زمان می توان اقدام به خرید ویدئو پروژکتور دست دوم نمود.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.