نکات کلیدی برای خرید ویدئو پروژکتور

۴ بازديد

یکی از مهم ترین مشخصات پروژکتورها Lumen است که توضیح می‌دهد یک پروژکتور چقدر نور می‌تواند ایجاد کند. مقدار این مشخصه تعیین می‌کند که تصویر چقدر روشن است و چقدر می‌توانید آن را بزرگ کنید؟ مشکلات زیادی با این مشخصات وجود دارد. برای مثال، “لومن های ANSI” متمایز، تنها راه توافقی برای اندازه گیری لومن هستند. مقدار آن برای یک شرکت ممکن است 3000 و برای یک شرکت دیگر 3500 باشد.

ویدئو پروژکتور چیست

اکثر تولید کنندگان لومن های ANSI را مشخص نمی‌کنند، در حالی‌که با مشخص بودن لومن‌های ANSI، مقایسه پروژکتورهای تولیدکنندگان مختلف آسان‌تر است. به طور کلی یک پروژکتور با 3000 لومن احتمالاً روشن‌تر از یک مدل 2000 لومن است. اما اگر می‌خواهید بین 3000 تا 3100 لومن را انتخاب کنید، حتی اگر آن اعداد دقیق باشند، احتمالاً این تفاوت اندک به هر حال قابل مشاهده نخواهد بود.

سوال این است: پروژکتور چند لومن نیاز دارید؟ خوب برخی ملاحظات وجود دارد که ما به آنها خواهیم پرداخت، اما به طور کلی احتمالاً از تهیه روشن‌ترین پروژکتوری که می توانید بخرید، پشیمان نخواهید شد. جنبه‌های دیگر، مانند دقت رنگ، نسبت کنتراست و موارد دیگر، حیاتی هستند، اما برای بررسی اولیه پروژکتورها، ببینید چه نوع خروجی لومن در محدوده قیمت شما موجود است؟

لازم به ذکر است که می‌توانید روشنایی یک پروژکتور را کم کنید، اما نمی‌توانید روشنایی یک پروژکتور کم نور را افزایش دهید. مگر اینکه تصویر را کوچک‌تر کنید.

ویدئو پروژکتور ارزان

پروژکتورها نور و تصویر را جداگانه ایجاد می‌کنند. یک منبع نور، نور را ایجاد می‌کند. سپس نور بر روی یک تراشه ایجاد کننده تصویر متمرکز می‌شود. پروژکتورهای مدرن یکی از سه فناوری LED، لیزر و لامپ های UHP (فشار فوق العاده بالا) را به عنوان منبع نور استفاده می‌کنند.

که اساساً لامپ های پرقدرت هستند، بسیار رایج‌تر هستند. لامپ های نسبتاً ارزان قیمت UHP می‌توانند نور زیادی ایجاد کنند اما با گذشت زمان تخریب می‌شوند. یک پروژکتور UHP هرگز به اندازه اولین باری که آن را روشن می کنید روشن نمی‌شود مگر زمانی که لامپ را تعویض کنید.

اگرچه فرآیند تخریب لامپ روند کندی دارد. ما چندین مورد را بررسی کرده‌ایم که در حالت‌های خاص، لامپ‌هایی وجود دارند که می‌توانند ۱۵ هزار ساعت قبل از اینکه نیاز به تعویض آن‌ها داشته باشند، کار کنند.

ویدئو پروژکتور استوک

بنابراین اگر هر شب به مدت چهار ساعت پروژکتور را استفاده کنید، این لامپ حداقل ۱۰ سال دوام خواهد آورد. قیمت ها متفاوت است، اما معمولاً یک لامپ جدید ۱۰۰ تا ۳۰۰ دلار برای شما هزینه به همراه دارد. پروژکتورهای گران‌قیمت‎‎‌تر لامپ‌های گران‌ قیمت‌تری دارند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.