آیا پروژکتور می تواند جای تلویزیون را بگیرد؟

۹ بازديد

امروزه یکی از ملاک های اصلی کاربران برای انتخاب وسایل الکترونیکی که نمایشگر دارد، بزرگ بودن آن است؛ در چند سال اخیر مشاهده کرده ایم که نمایشگر گوشی ها و تلویزیون ها بزرگتر شده اند و مردم هم این افزایش اینچ را می پسندند.


همه ما لذت تماشای فیلم را در نمایشگرهای بسیار بزرگ تجربه کرده ایم، سینماها همیشه برای ما هیجان انگیز بوده اند؛ تصاویر فیلم روی پرده های نمایش بسیار بزرگ به نمایش درمی آید و همه محو تماشای آن می شوند. شاید گاهی اوقات به سرتان زده یک تلویزیون بسیار بزرگ تهیه کنید تا همان حس سینما در خانه به شما منتقل شود، گاهی هم هوس خرید پروژکتور و پرده نمایش کرده اید تا محدودیتی در سایز نمایشگر نداشته باشید.


اما این دو هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند و شرایط بسیار متفاوتی برای شما ایجاد میکنند، هرکدام از آن ها ویژگی های خود را دارند و هزینه آن ها یکسان نیست. در این مطلب به شما کمک می کنیم که راحت تر بین خرید تلویزیون و پروژکتور تصمیم بگیرد و پول خود را در بهترین انتخاب‌تان خرج کنید تا لذت کافی را تا چند سال تجربه کنید. همراه مجله تکنولایف باشید.

 

چرا ویدئو پروژکتور دست دوم بخریم؟

یکی از بهترین روش ها برای تماشای فیلم و سریال یا بازی های ویدئویی، استفاده از پروژکتور ها است که با تصویر بزرگ و هزینه نسبتا کمتر از تلویزیون، تجربه بهتری برای کاربران به وجود می‌آورد. پروژکتورها از دو بخش اصلی تشکیل می شوند، یکی دستگاهی که ویدئو را پردازش و ارسال می‌کند، دیگری پرده نمایش که محتوای تصویری ارسال شده از پروژکتور را نشان می‌دهد.

 

تلویزیون بهتر است یا پروژکتور

تلویزیون ها امروزه پیشرفت بسیار زیادی داشته اند و کیفیت نمایشگری که ارائه می‌دهند فوق العاده است. اما همین کیفیت هزینه بسیار زیادی در بر دارد. همچنین دلیل مقایسه این دو پخش کننده تصویر، لذت از سایز بزرگ صفحه نمایش است. پس برای تجربه بهتر، باید سراغ تلویزیون های بزرگ تر از ۶۵ اینچ برویم که قیمت آن ها بسیار زیاد است. پس در نظر داشته باشید، هرچه سایز نمایشگر بالاتر برود، باید کیفیت نمایشگر هم افزایش پیدا کند تا تصویر پیکسل پیکسل نشود. یک تلویزیون با سایز ۶۵ اینچ و کیفیت 4Kقیمتی بالای ۴۰ میلیون تومان دارد، البته اگر به سراغ تلویزیون های کوانتوم دات سامسونگ نروید.

 

تلویزیون بخریم یا پروژکتور

همانطور که در بالا گفتیم، پروژکتورها نیازمند سرویس هستند،یعنی باید هر ۲ سال یک بار لامپ تصویر آن را تعویض کنید تا دچار افت کیفیت نشود. جای نصب آن ها بسیار قابل اهمیت است و باید در نظر داشته باشید که مکان نصب پروژکتور در اتاق شما وجود داشته باشد، همچنین زاویه مناسبی با پرده نمایش داشته باشد.

از طرفی باید در نظر داشته باشید که خرید یک پروژکتور که تا ۱۵۰ اینچ قابلیت تصویردهی داشته باشد و فول اچ دی تصاویر را به نمایش بگذارد.

خرید ویدیو پروژکتور استوک

 هزینه کمتری نسبت به خرید یک تلویزیون کوانتوم دات سامسونگ در ابعاد ۶۵ اینچی دارد. پس در نظر داشته باشید که یک پروژکتور بسیار خوب تا قیمت ۲۰ میلیون تومان و خرید یک پرده تا ۱۰ میلیون تومان هزینه بسیار کمتری در بر دارد تا خرید یک تلویزیون ۶۵ اینچی 4Kکه حداقل ۴۵ میلیون هزینه در بر دارد.


درست است که کیفیت یک تلویزیون 4Kبیشتر از پروژکتور فول اچ دی است، اما در نظر داشته باشید که برای درک بهتر کیفیت تصویر باید نمایشگر بسیار بزرگ باشد، در غیر این صورت خیلی باید به نمایشگر نزدیک باشید تا کیفیت را بفهمید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.